Zajmujemy się regeneracją pomp wtryskowych wysokiego ciśnienia common rail takich marek jak: Bosch, Delphi, Denso, Siemens, Continental. W procesie regeneracji stosujemy tylko i wyłącznie części oryginalne, przy użycie specjalistycznych narzędzi zgodnie z technologią i zaleceniami producentów. Świadczymy rónież usługi takie jak czyszczenie dpf, regeneracja dpf, zapraszamy do kontaktu.
Nowoczesne układy wtryskowe common rail pracują pod bardzo dużym ciśnieniem sięgającym niejednokrotnie 2000 bar. Uzyskanie tak dużych ciśnień wymagało wprowadzenia w etapie projektowania i produkcji bardzo ciasnych pasowań i tolerancji.
Olej napędowy, zawierający dużą ilość różnego rodzaju zanieczyszczeń mechanicznych i chemicznych powoduje złuszczenia, wytarcia powierzchni ze sobą współpracujących.
Pompa zaczyna opiłkować, rozsiewając opiłki (pył metaliczny) po całym układzie. Po pewnym czasie może dojść do zatarcia i pęknięcia elementów pompy oraz uszkodzeniu wtryskiwaczy.
Filtr paliwa ma za zadanie wyłapywać zanieczyszczenia i gromadzić je w sobie, ale także odseparowywać wodę z paliwa. Wydłużanie czasu między wymianami lub montaż filtrów nie dedykowanych do danego silnika może doprowadzić do uszkodzenia pompy.
Do charakterystycznych objawów uszkodzenia pompy wysokiego ciśnienia zaliczyć można:
Powyższe objawy, które w połączeniu z diagnostyką komputerową i po wykluczeniu innych możliwości, mogą wskazywać właśnie na niesprawność pompy wysokiego ciśnienia.
Należy pamiętać, że przyczyną takich objawów, mogą być także inne usterki dlatego też prawidłowo przeprowadzona diagnostyka jest bardzo ważna.
Proces naprawy pompy przebiega w następujących etapach:
Coraz większe wymagania dotyczące mocy, osiągów, spalania, norm emisji spalin stawiane silnikom diesla doprowadziły do znacznego wzrostu stopnia zaawansowania ich budowy.
Pompy pracują pod ciśnieniami rzędu 2000 bar i wykonane są z bardzo dużą precyzją.
Kluczowym aspektem wpływającym na ich trwałość jest jakość paliwa.
Należy tankować na sprawdzonych stacjach i wystrzegać się paliwa z niepewnych źródeł.
Olej napędowy złej jakości w pewnych przypadkach można rozpoznać po wzroście zużycia paliwa, nadmiernej głośności pracy silnika czy spadku mocy silnika. Ważnym aspektem jest też pamiętanie o terminowej wymianie filtra paliwa (tylko i wyłącznie oryginalne lub markowych producentów). Te dwie rzeczy powinny uchronić nas przed kosztownymi naprawami układu wtryskowego.
Działamy w mieście Kraków, Mielec i inne. Świadczymy również swoje usługi wysyłkowo.
Diesel Klinika - Czyszczenie dpf Kraków, naprawa wtryskiwaczy, turbin, pomp wtryskowych common rail oraz turbosprężarek.